søndag 24. oktober 2010


I dag er det 3 uker til vi overtar huset vi har kjøpt. Jeg gleder meg stort til å flytte til et mindre hus. Jeg har mange ideer og tanker rundt oppussingen og er klar til å ta fatt i malepenselen. Interessen for interiør har sneket seg inn sakte men sikkert. Det startet med en fin gavepakke fra min forlover Bente i Kr-Sund. I pakka var det blant annet to krus fra Green Gate, og jeg kjøpte like godt 8 krus selv. Så "måtte" jeg bare ha 2 voksduker og en annen flott duk fra samme serie. Så ble det et par håndklær fra GANT, orkidekrukke fra Lisbeth Dahl osv...Innimellom alt dette har også en annen venninne påvirket meg, Anita fra Kr-Sund. Når hun har kommet på besøk, har hun hatt med små og store gaver med fine ting....hun kan også ringe når hun har kommet over noe fint og si til meg: Sissel, DET MÅ DU HA!!! Okei da....vanskelig å ha med å gjøre? NOT!:O)

Fikk også et tips av Kjersti, en venninne som driver interiør og gavebutikken Grønn Lykke på Råholt. Hun nevnte interiørmagasinet Bolig Pluss, hvor noen hadde malt kjøkkenveggen med sølv bengalakk og det var kjempekult. Deretter ble det kjøpt Maison og de to siste utgavene av Vakre Hjem & Interiør . Så leste jeg en artikkel av Halvor Bakke på VG nett. Overskriften var: Shabby Chic er ut! Jeg ble nysgjerrig for jeg har aldri gidda og satt meg inn i hva shabby chic er fellesbetgnelse for. Jeg fant ut at jeg ikke liker shabby chic, så det er helt greit at det er ut. Halvor Bakke sier at helmatt maling er in nå, og det syns jeg høres kult ut. Stuen i det nye huset har panel på veggene og planen var en mørk grå vegg og resten i fargen bomull. Lady Pure Color kan ikke males på panel, nedtur! Det kan hende jeg ombestemmer meg og maler veggen i sølv, tiden får vise. Jeg har jo en mann som også må få lov å komme med sine synspunkter :O) Jeg syns gjenbruk og redesign er kult, så jeg har en del ting jeg skal pusse opp og male. Bilder av dette vil komme underveis. Mens jeg venter på flyttingen har jeg så smått kjøpt litt nytt til hjemmet.

Denne lampa kjøpte jeg i Sverige:




Disse GANT putetrekkene kjøpte jeg til meg selv i bursdagsgave på Confetti Interiør på Jessheim:



Hylla og kopphåndklær er bursdagsgave fra kjæremin, også kjøpt hos Confetti Interiør:



Hjertet med kroker fikk jeg av svigermor og svigerinne til bursdagen min. Det er kjøpt hos Kjersti på Grønn Lykke, Råholt. Hjertet skal brukes til å henge nøkler på, tror jeg! Det fine skjerfet er også fra Kjersti, jeg har skjerfet i svart. Hun har også flere fine skjerf. Kjersti som driver Grønn Lykke har fine priser på Wall Stickers i forhold til mange andre. Jeg ser nettbutikkene kjører råe priser på dette, galskap! Grønn Lykke er på Facebook folkens! Den lille søte skålen er også kjøpt hos Kjersti. Ta en tur innom Grønn Lykke folkens!





Jeg har funnet en nettbutikk hvor de har mye fint, Lobelia. Jeg har bestilt blant annet et fint skohorn i metall, det øverste bildet. Jeg er bare så møkklei skohornene fra Ikea...jeg håper dette vil vare en stund! Jeg har også bestilt et bordstativ i sink for båndruller. Det skal bli deilig å få orden i systemet. Jeg har til nå brukt en skuff til innpakningspapir og pakkebånd, blir bare rot og kaos av det. En søt liten boks til å ha plaster i er også på vei! Lobelia er verdt et besøk :O)





Jeg kjøpte også to søte hjerter på Bohus:

3 kommentarer:

  1. Grattis med interiørblogg Sissel!!
    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Hei igjen!!
    Tok en liten kommentar for og teste!!
    Nå fikk jeg til,skrev lenger kommentar ista og så ble det litt strev med og få den inn på bloggen din...men nå oppretta jeg Google konto og da klarte jeg det!!
    Så stilig med egen interiørblogg da,følger nå med på noen,men artigere når man kjenner den som blogger!!
    Matt maling høres stilig ut ja,leste et blad om ei som malte matt ei seng,hun blandet heftgrunn med vann....hun blogger og har adr froekenjaeger.bloggspot.com Det er C chic stil hos henne da,greit med litt men ikke for mye!!
    Dere må ta masse bilder under inflyttings prossesen,gleder meg til og følge med,og aller mest se i virkeligheten!!
    Hjertene var søte da,og det store du fikk igave var nydelig!!
    Førstehjelps skrinet var fint da,skal se meg en tur innom der jeg og...kanskje det blir litt shopping...
    Følger spent med på neste blogg!!
    Klem:-)

    SvarSlett
  3. Moro å blogge Bente :O) Skal ta bilder før, under og etter! Noen malingsstrøk vil nok gjøre underverker i det nye huset.

    SvarSlett