torsdag 28. oktober 2010

Flott dag på jobb 27. oktober!




Onsdager er satt av til turdag. Vi er flinke til å bruke turområdene i Eidsvoll kommune. Da lærer vi om naturen, får med oss mye historie og vi koser oss gjerne med å tenne bål, grille pølser o.l. Igår regna det og blåste, det var skikkelig surt vær. Men vi bestemte oss for å gjennomføre turen. Min trønderkollega (som har like råtten humor som meg) og jeg, tok med elevene til Gullverket i Eidsvoll. Vi gikk en runde og så på de gamle sporene etter gullverksdriften. Planen var at vi skulle innstallere oss i en gapahuk, men alle stod slik at det blåste og regna rett inn. Da min kollega er veldig kjent, benyttet vi oss av denne "Gullgraverhytta". Vi tente masse te-lys og gjorde noen forsøk å tenne opp i ovnen, men det gikk ikke noe særlig. Det var ihvertfall koseligere å være i hytta enn å være ute. Der spilte vi kort og spiste matpakka vår før vi dro ned til skolen igjen, litt frosne alle sammen. Jentene syns det var spennende når vi piska opp stemningen med litt bankelyder og tøys :O) Tenk å være så priviligerte å få dra på slike turer og ha det så bra på jobb!





Etter at skolen var ferdig, ble jeg med Anne - kunst og håndtverklærer, veldig flink og en nydelig person. Er sikker på at hun er norgesmester i quilting! Hun viste meg hvordan man overfører bilder til stoff. Det er noe jeg skal prøve meg på etter hvert. Vi får nok komme oss i orden i det nye huset først :O)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar